BALIK PULAU EXPLORACE 2005

Date : 18 Disember 2005.
Distance : 32km.
Venue : Kompleks Sukan, Balik Pulau

Explorace ni merupakan first time aku dlm. sukan berbasikal sejak penglibatan awal tahun dengan aktiviti gerek. Pada pagi tu, kalau diikutkan aku punya tag team 2 orang tak boleh mai (Abg. Aziz & Mr. Bokerim) pasai ada hal penting..aku ingat dah tak boleh join dah, oleh kerana explorace ni perlukan 3 rider dlm satu team. Tup tup ada la 2 orang yang senasib ngan aku maka kami pun bergabung la buat team. Bukan saja berlumba kayuh, di test pulak ngan tahap pengetahuan rider menjawab soalan kat check point. Berlemoih jugak la hari tu..jatuh dalam bendang..berlumur tahi lembu dalam hutan kelapa sawit..macam2 la. Nak jadikan cerita team aku champion la pulak hari tu, boleh la hamper ngan duit sikit. Alhamdulillah....



Majlis dirasmikan oleh Y.B Dato Seri Dr. Helmi Yahaya (Ahli Parlimen Balik Pulau)


Aksi seorang budak baru belajar bergerek...


Yusrizal.. aku punya introducer dalam arena baskel..




My Team yang merangkul kejuaraan pada hari tu...macam tak percaya aje kita ni menang...