BM MTB Carnival 2009


Date : 11.10.2009 (Sunday)
Venue : Mengkuang Dam, BM
Distance : 50km.

Penyertaan hari ni drp. 6 rider yg. didaftar, 4 saja yg. turun untuk selongkaq hutan BM - Aku, Abg. Aziz, Johan & Ngah (Mat Stim). Aku & Abg Aziz bertolak ke Mengkuang Dam pada pagi tu dgn. tumpang kereta Anuar & Akmar (Manggis Rider).

Apa pun, setiap kali jamboree @ funride pasti ada perbezaan sentuhannya. Tapi bagi aku dlm. BM MTB Carnival hari ni, aku dah nyaris2 rasa sentuhan kecundang. Kalau sblm ni, organiser uar-uarkan yg. ride kali ni sekadar makan angin, malangnya tanggapan tu meleset sama sekali..makan angin keluar asap kenanya..melelehh. Berbekalkan 2X traning lepas raya, baru rasa macamana berketoinya otot betis & paha (cramp la tu..). Macam nak pungai baskel. 5,6X masuk R&R. Merintih sorang2 dibuatnya. Adehhh laa....

Track kali ni macam biasa saja, cuma byk sangat traffic jam - ramai pakat2 tolak, badan baru lepas raya katakan - uphill tolak, downhill pun tolak, sangkut ngan byk parit/sungai lagi. Kat nak last pulak agak bahaya sikit tracknya... berakar, sempit, bergaung & berair. Mau tak mau kena la tolakkk... Berbekalkan kesabaran pada event2 yg. lepas, mau tak mau aku nak kayuh bagi habis jugak. Alhamdulillah... jam 12.47tgh aku sampai la jugak pada kedudukan 361. Johan (43), Abg. Aziz (143). Hat badan sekeping tu dah tak boleh kata apa dah...tak traning pun kayuh deras...

Cabutan bertuah kali ni pun tak banyak hadiah..cuma grand prize dipertaruhkan... apa pun aku dapat la jugak cabutan bertuah lampu basikal... Balik aje rumah malam tu terus kena demam selsema sampai hari ni...dicampur pulak ngan letih & lenguh badan pasai kayuh sama.. melelong dibuatnya... Kat bawah ni adalah beberapa gambar yg sempat diambik time lepak kat R&R.

Dikala kedinginan subuh, gerek kami di angkat darjatnya...(parking atas kepala tokey nampaknya)

Eloklah tu...perbetoi & placing mana yg patut..

Satu amalan mulia...sebelum berjuang kita bertafakur seketika... Anuar (Manggis Rider)

tu dia..ramainya pakat2 mengambil tempat...


ishh..ishhhh..ramainya watak pelakon stunt hari ni...


tidak lain & tidak bukan...aku la ni...

Abg. Aziz : "lekas2 snap gambar...nak stat kayuh dah..."

macam padang jarak padang tekukur.. Kg. Pasir 2 Butir ke ni...

bagi isyarat dahhh..pakai la.. aku kena tinggai sat lagi...


suasana hiba & tragis di Bukit Langkap kot...

dah laa.. mai tolak pulak...


kat sini kalau hujan lebat, mau tukar ngan tayar lipan...


lokasi pengambaran yg mengasyikkan.. Indah Bumi Tuhan....


pakat2 letihhh..


Banyak sangat daa parit kali ni...


Uncle Chai, tokey baskel Balik Pulau...

beristirehat seketika menanti nasib dihujung jari... satu no. pun tak naik...



** MISSION COMPLETED **