Kayuhan Agensi 3A

Route : Air Putih (Balik Pulau) -- Pulau Betong -- Gertak Sanggol -- Bayan Lepas -- Bukit Relau -- Jalan Tun Sardon -- Balik Rumah
Distance : 44km


26 July 2009 (Sunday) : Hari ni macam yang dirancang Aku, Abg. Aziz & Azhar (3A) keluaq pi kayuh bagi pelembut orat untuk Kedah Jamboree minggu depan. Planning tu 7.30pg.. tup..tup bini aku pulak buat hal.. balik kerja shift malam lambat.. nak tinggai anak 3 orang takut depa buat smackdown sama2 depa... last2 kat pukul 8.00pg. jugak baru keluaq kayuh. Ni la masa yang ada untuk warm-up setiap kali mai race/jamboree.. kalau tak training jangan harap nak boleh sampai penamat... pakai sempot la aku ni..perut dah makin buncit. Apa pun puas la kayuh hari ni sampai boleh buat panggang BBQ aku punya kulit... panaih gila hari ni...

senandung seorang pengayuh beskat...

Abg. Aziz jangan buat qeja gila...sungai tu bukan dalam.. nanti jenuh nak tarik keluaq dari keleboq.
ooo..nak buat peace rupanya...

dok tunggu 'adik' ni yang jadi makin lambat..menguap banyak...
nuuu....bukit pokok pisang (Pulau Betong) tu yang kita nak qabat sat lagi..
steady Azhar...4.5.6 depa lagi
acara kejar-mengejar secara slow pun bermula..
Abg. Aziz & Azhar
Aku pun nak posing jugak..

Kg. Pulau Betong, Balik Pulau
Dah..dah..jom uphill lagi sikit....
alahai...meleleh sampai terkeluaq dari road..

tak pa...tu jalan dah nak downhill...


Bersantai sat kat titian laut Gertak Sanggol.



Uphill bermula lagi... Bukit Relau menuju ke Jalan Tun Sardon..



Time ni panaih lit..lit.. tersalai kulit aku yang dah hangit ni..



Sesampai kami kat Jalan Tun Sardon dan terus balik ...singgah makan pun dak tak mau..letih kerana panas terik..