Terjahan Genting Hill

Date : 22.11.2009
Venue : Bukit Genting, Balik Pulau
Time : 5.00ptg - 6.30ptg.
Rider : Aku & Azhar sajaa..

Hari ni geng2 pakat sibuk ngan acara bebas dihari minggu maka tak dapat tidak aku ngan Azhar saja yg. kayuh memecah keringat yg ada. Ikut planning nak ajak Azhar pi Bukit Pokok Pisang, Pulau Betong. Aku punya la kayuh laju dari Ayer Putih hambat pi Pulau Betong, last2 dia tukaq pulak laluan ke Bukit Genting kononnya P. Betong tak power. Apalagi patah balik le ke Kg Genting & terus terjah ke Genting Hill menikmati pemandangan indah di kala petang hari.

Aaa... pada sesiapa yg belum sampai ke Genting Hill bolehlah berkunjung ke sana. Kat sini boleh tengok hasil kerja tangan orang Thailand set up restoran kat atas tu. Aku selalu mai sini pasai kerja.. periksa kebersihan restoran & test quality ayaq bukit depa dok guna. Boleh tempah chalet untuk bermalam. Masakan sini "pork free" tetapi minuman keras ada, tetap tak halal. Setakat nak lepak2, minum2 tu boleh la. Ok lah, layan aje panaroma yg sempat aku rakamkan....

..menyusuri jalan Kg. Genting

start qabat dah... non-stop punya climbing... boleh semput la jugak

sayup2 ketinggian diterjah...


ok dah nak sampai..sikit lagi.. seposen aje lagi tu....

Lapisan lantai adalah perahu asal yg dibawa masuk dari Thailand : menurut tauke restoran ni.

antara chalet yg boleh ditempah untuk bermalam... kalau berani dok sini...





kat blkg ni ni tempat tengok bintang2 di waktu malam


2 bulan lepas aku cuba nak tinjau bintang2 tapi tak nampak pasai aku tak perasaan hari siang time tu...


helicopter Nam Tour of Duty...





Slps gambar ni diambil, Azhar sempat nyanyikan lagu "Aku Anak Gembala" sampai habis yg pernah didendangkan oleh Sudirman.

Mask of Zorro... Uniform tak sempat tempah pasai kain tak cukup..


saujana mata memandang.. sekitar Balik Pulau












oraittt... time to downhillll....